A magas infláció és megemelkedett jegybanki alapkamat hatására óriási dráguláson mentek keresztül az autók és a nyíltvégű lízingkonstrukciók egyaránt, ezért egyre több vállalatnak kell megfontolnia, hogy nem ütemezi-e át a flottacserét vagy vált más mobilitási megoldásokra. A céges carsharing használatával minden szereplő jól járhat, hiszen a munkáltató úgy tudja csökkenteni az egyéni mobilitás támogatásának költségét, hogy a cégautó helyett nyújt reális alternatívát, de a munkavállalók sem vesztik el közlekedés költségtérítését, sőt a hétköznapjaik még rugalmasabbá is válhatnak. A vállalati együttműködések népszerűségének növekedését a Share Now autómegosztó is látja, az elmúlt időszakban kiemelkedő mértékben nőtt a szolgáltatás iránti érdeklődés. Habár van még tér a bővülésre a szegmensben, a munkavállalói szokások már most látványosan változnak: egyre többet ér a rugalmasság és a mobilitási portfólió diverzifikálásának lehetősége.
Az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szövetsége (AVOSZ) elnöke, Papp Endre szerint a B kategóriás jogosítvány megszerzése jelentősen drágult, de az árak emelkedése mögött számos tényező és folyamat húzódik meg. Az árak függenek az egyes régiókban alkalmazott árképzési gyakorlattól, valamint a tanulók óraszükségletétől. Az átlagos költségek nagyon széles, 300 ezer forinttól 1 millió forintig terjedő skálán mozognak - közölte a szakember.
Év vége közeledtével a legtöbb nagyvállalat HR szakembere elgondolkodik azon, hogy szükség van-e a juttatási rendszer újragondolására. Az adótörvény esetleges változásai mellett, a munkavállalói igényeket is figyelembe vevő béren kívüli juttatások költséghatékony megoldásai lehetnek a munkavállalói elköteleződés javításának. Az RSM Hungary adószakértői összefoglalták melyek most a leginkább népszerű és adózási szempontból is előnyös béren kívüli juttatási formák.
Már 500-nál is több autóval szolgáltat a Share Now Budapesten, amelynek járműveivel novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parkolójába is be lehet állni. Az autómegosztó elektromos- és benzines autókkal is folyamatosan bővíti a flottáját, amellyel így már 500 autó áll a budapestiek rendelkezésére.
Váratlan időpontban, ma délután 1 órakor rendkívüli kormányinfó lesz, miután a kormány szombat délelőtt ülést tart. A témakör várhatóan az ársapkák jövője lesz. Az eseményről élőben tudósítunk.
Józsefváros megszüntetné az ingyenes parkolást 2023 januárjától, a képviselő-testület már a jövő csütörtöki ülésén tárgyalhatja a javaslatot – írja a Népszava.
A szakértők szerint augusztus közepe lehet a legnehezebb időszak a hazai üzemanyag-ellátásban. Az egyes kutak már most is korlátozásokat vezettek be, de ez csak átmeneti megoldást jelenthet. További átmeneti megoldás lenne a stratégiai tartalékok felszabadítása, az igazi megoldást viszont a hatósági árak eltörlése jelentené - állítják.
Nem csupán hatósági áras üzemanyagra vonatkozik a Mol-nál bevezetett napi egyszeres tankolási korlát, hanem minden üzemanyagtípusra – tudta meg az RTL Híradó.
Szigorúbban ellenőrzik a benzinkutasok a forgalmi engedélyeket, aki pedig számlát kér, annak automatikusan piaci árat számolnak. Vonalkódot nem olvasnak le, de anélkül is egyértelműen kiderül, melyik autó céges. A kutasok magántulajdonosok esetén is azonnal piaci árat számolnak, ha valaki számlát kér - számolt be riportjában az RTL.
Júliustól 500 autóval üzemel Budapesten a Share Now, ami így a legnagyobb autómegosztó flottává válik Magyarországon. A cég szolgáltatási területe folyamatosan növekszik, már Érden is elérhető a szolgáltatás.
Az Európai Unió két ügyben is elfogadta a kormány adóügyi érveit, így továbbra is visszaigényelhető az áfa fele a bérelt autóknál, és biztosított marad a tisztességes vállalkozások és költségvetés védelme a fizetésképtelen cégekkel szemben is - tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert.
Európa nagyobb városaiban 4-5 évvel korábban jelentek meg a free-floating rendszerben működő, vagyis – a zónán belül – bárhol felvehető és letehető carsharing autók, mint Budapesten, így az ottani tapasztalatok előrevetítik a magyar forgatókönyvet is: a bevezetés első éveiben a lakossági felhasználók adják kézből kézbe a kormányt, majd a kevésbé kísérletező vállalati szektor beszállásával közel megduplázódik az ügyfelek száma. A magyar szolgáltatók az utóbbi években kezdték el kiterjeszteni a modellt a cégekre, amelyek éppen most próbálnak idomulni a hibrid munkavégzés következményeihez, vagyis megoldást keresnek a kihasználatlan irodaterek és a garázsban parkoló autóflották problémájára. Az év végén pedig lejárnak az éves lízingszerződések, amelyeket – az új helyzethez alkalmazkodva – várhatóan csak kisebb kapacitásokra fognak meghosszabbítani, az időről időre felmerülő igényekre pedig olyan rugalmas, elköteleződést nem igénylő megoldásokat keresnek majd, mint például a carsharing.
Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
Az elmúlt években a közösségi autózás céges oldalon inkább a taxizással versengett, de azzal, hogy a koronavírus miatt kihasználatlanok a fix költséges kulcsos autók, már a céges autónak is versenyképes alternatívája lehet.
Az autómegosztó szolgáltatások világszerte átrendezik a céges flották piacát. Magyarországon is egyre több cég van, amely elérhető alternatívaként tekint a carsharingre. Ez pedig rengeteg előnnyel jár: egyrészt most már a céges autó nem csak egy szűk rétegnek járó kiváltság, így növelheti a munkavállalók elégedettségét, ráadásul a közösségi autózás mint juttatási elem vonzó lehet az új jelöltek számára is. Egy kutatás szerint ugyanis a dolgozók 75%-a a környezettudatos cégeket részesíti előnyben. Anyagilag is kedvező választás a közösségi autózás, a bérlés díja ugyanis költségként könnyebben elszámolható.
A megválasztott elnök megfenyegette Panamát.
Miután egy tizenéves halálra késelte egy társát.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
A Moszkvának szóló segítségkérések egyelőre süket fülekre találtak.
Az eddig tudottak fényében nem iszlamista motívum állhat a háttérben.
A súlyos mértékű légszennyezettség kezeléséhez is nélkülözhetetlen az elektrifikáció.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?